marți

Nevermore

Picătură. Picături. Ploaie. Ploi?

Copac. Copaci. Pădure. Păduri?

Fiecărei picătură îi corespunde un copac,

Fiecărei picături corespunde un copaci,

Fiecărei ploaie un pădure,

Ploi, păduri?

Frunzele picăturii ţâşnesc din atomii de hidrogen,

fiindcă oricine ştie:

o picătură are mai multe frunze

decât rădăcini.

Mă plouă o pădure de picături.

Am luat o scândură de apă

şi mi-am făcut un acoperiş.

Ce ciudat,

pe jos e o pată de lemn.

O s-o ling cu fiecare ochi în parte

şi-o să-mi astâmpăr curiozitatea:

n-o să mă mai caţăr

pe nicio picătură,

ca să nu-i rup crengile.

O să-mi cumpăr o baltă de păduri

şi-o s-o las să crească

până umple o halbă.

Apoi am s-o tai,

am s-o dau din mână-n mână

şi voi închina

în sănătatea cuvântului.

Te-ai plimbat vreodată

într-o ploaie care pădure?

Copacii se-mbină,

se-mpreunează şi se divid,

în timp ce eu mă strecor

printre falnicele picături,

scuturându-mă de rumeguş.

Văd fum!

O picătură arde!

Cine a dat foc picăturii?

O voi stinge cu nişte crengi,

înainte să îngheţe,

înainte să îngheţe toată pădurea.

Niciun comentariu: